onsdag 22 maj 2013

Två nya böcker och en termometer

Här är mina senaste nya roliga bryggrelaterade saker. Brew like a monk fick jag i prensent av Karin och den har jag precis läst ut, kanske kör en liten recension av snart om nån är intresserad? Sen har jag köpt en ny termometer från Kjell, min förra pajade. Min förra, en LT-101, som jag vet att många bryggare använder slutade helt plötsligt fungera. Det var tredje termometern som gått sönder för mig, hoppas att den femhundring jag la ut på denna lönar sig. Dock så ser probarna som följde med sjukt sköra ut, får se om dom klarar att sänkas ner i vört? 

Tredje boken köpte jag efter att jag varit på ostprovning tillsammans med Karin på Aschebergsgatans Ost här i Göteborg, även det en present från henne. Blev sjukt imponerad av ostarna, jag har bara smakat ost som från typ ostdisken på Willys innan. Lite samma upplevelse som när man började upptäcka annan öl än ljus lager. Dock så serverades det vin till ostarna och jag satt ju såklart och tänkte, hmm den här osten skulle säkert passa grymt till en barleywine osv. Har inte börjat läst boken än, skriver väl lite om den senare. Dock så rekommenderar jag alla att dra på en ostprovning!
Termometer proben.

1 kommentar:

  1. Cheese is the new shit, som man säger.. eller jag sa det nu iaf ;)
    Ostbricka! Självklart finns det alltid en öl som passar minst lika bra som vin. En mörk Belgisk ale med en kraftig ost. sitter inte fel.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...