fredag 28 december 2012

Uppgraderad kylare och Chubbs lackar

Jag har uppgraderat vörtkylaren, den började ju läcka förra bryggningen. Christofers Pappas gamla trädgårdsslangar fick säga adjö och in kom helt nya slangar. Fick vira några varv vävtejp runt kopparröret för att kunna få dit slangen tätt. Slangarna är 2.5 meter långa vardera och nu kommer jag kunna kyla vörten utan att behöva flytta kastrullen, skönt! 
Varning dock! Var och köpte slangarna och tejpen på Järnia Justus vid Korsvägen här i Göteborg, vilken otrevlig personal! Jag försökte förklara vad jag behövde, fick först hjälp av en som typ sa "det går kanske med en sånhär slang, den passar kanske i en gardenakopling. Bah, då måste jag mäta" sen gick han och hämtade en annan snubbe som sa typ "nej det går inte, varför har du olika diameter. Det är upp till dig vilken du väljer. Ta nån tejp, det kommer säkert inte hålla tätt då får du vattenskador. Jag kan inte bestämma åt dig". Fick ta nån tejp på random och körde vanlig trädgårdsslang, verkar som man måste kunna vad man håller på med om man vill handla hos dom.  Hade det inte varit för att jag skulle brygga imorn och det var lite panik att fixa kylaren hade jag bara gått därifrån utan att köpa nått, ångrar starkt att jag inte gjorde det. 
Kylare 2.0

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...