tisdag 10 januari 2012

Dagens loot från humlegården

Konkade hem ett paket från min "service point" idag. Naturligtvis innehöll paketet bryggprylar!

Sådär, på bilden nedan ser ni vad jag köpte! 5st partyfat, tråkigt nog var en av dem bucklade. Har reklamerat detta till humlegården så vi får se vad som händer. En "Profi Tap" till faten, den var dyrare en den "Beerking" tap som jag redan har, tyckte det såg ut som den skulle vara av högre kvalitet men är osäker om så är fallet.  Kommer skriva mer om detta i ett senare inlägg, kan vara så att jag missförstått funktionen lite på den. Pluggar med säkerhetsventiler till alla mina fat. Lite kolsyrepatroner. Vi forsätter med ett paket Wyeast Irish Ale, planen är att brygga Balrog Porter igen med ett lite lite modifierat recept. Ett paket Whitelabs WPL001, kommer brygga en IPA som går under namnet America Fuck Yeah! just nu. Ett paket maltextrakt om jag skulle få för mig att göra en förkultur. Ett halvt kilo (!) centanniel, fanns inte 100g's påsar. Slutligen ett kilo Munichmalt som är till Balrog Porter.
Aha! Vad är det i ICA-kassen undrar ni?! Det är 3kilo Maris Otter som Martin krossat åt mig! America Fuck Yeah! kommer bli min första öl med Marris Otter, det ska bli kul att se om man kan känna skillnad jämfört med Vikings pale ale malt.

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot dina kommentarer på tappen och malten. Bägge har legat och tuggat i mitt bakhuvud ett tag, och ditt omdöme har fungerat för mig förut :-)

    Härligt att du startar det nya året starkt med bloggen, den håller mig inspirerad i mitt eget bryggande.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag kommer skicka tillbaka tappen, men funderar på att testa den i vatten först.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...