måndag 30 maj 2011

Örter + Dogfish Head 90 Min IPA

Börjar med det häftigaste, nämligen Dogfish Head 90min IPA. Drack den i lördags men skrev aldrig ner några tasteing notes mer än att den var skitgod! Önskar man kunde få tag i dessa öl i Sverige, jag vill verkligen smaka fler! Detta är ju en av deras "vanliga" öl, skulle vilja testa någon av de riktigt experimentella.
Dogfish 90min IPA
Betyg: 9/10.

Sen till något helt annat, beställde torkade fläderblommor och torkad hibiscus som jag funderar på att använda i någon framtida bryggning. Bryggde te på dessa enligt anvisning på påsen för att se vad de kan tänkas ge för smaktillskott.

Torkade fläderblommor
Luktade och smakade mest gräs, inte alls någon klassisk flädersmak. Inget jag skulle slänga i en öl i första taget. Blev väldigt besviken, kanske gjorde jag något fel när jag tillredde teet?

Hibiscus
Jäklar vilken häftig färg det blev, smakade en aningens syrligt och lite jordgubb/hallonsaft fast helt utan sötma. Lite rosé över det kanske? Detta kan jag mycket väl tänka mig slänga i någon öl inom snar framtid, en veteöl kanske?

4 kommentarer:

  1. Hur/var fick du tag på den här flaskan? Jag är också sugen på att testa lite Dogfish head.

    SvaraRadera
  2. En polares farsa tog med sig ett fyrpack till mig när han var på besök i Sverige :)

    SvaraRadera
  3. Flädern blommar ju ändå snart så då kan du ju fylla frysen med färska blommor istället.

    SvaraRadera
  4. Nu blommar flädern förresten, ut och skörda!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...