torsdag 7 april 2011

Om lite allt möjligt

Vi börjar med denna fina bild:
Jäshinken har fått kläder!
Har klätt jäshinken i en t-shirt för att minska insläppet av ljus. Under t-shirten finns Tomodachi Imperial Kakao-Black IPA eller kanske man borde kalla den Tomodachi Imperial Cacao-Black IPA för att slippa svengelskan? Den verkar ha gjort större delen av jäsningen nu i alla fall, det bubblar endast en gång i minuten nu ungefär.

Nästa grej jag tänkte nämna är att jag fick följande bok av min svärmor i födelsedagspresent:
Yeast kort och gott.
Har läst första kapitlet och det verkar lovande, jäst och saker runt själva jäsningen är nog det jag har minst koll på när det gäller ölbryggning. Om Gunilla läser detta så får jag passa på att tacka igen!

Sen tänkte jag bara nämna kort om två öl jag provsmakat på senaste:

Flying Dog - Gonzo Imperial Porter
Trevlig öl men inget speciellt över den tycker jag, kommer inte ihåg riktigt vilka smaker det var men kommer ihåg att den var väldigt nötig i smaken. Det är en ganska välhumlad porter vilket jag uppskattar väldigt mycket. God öl som jag kan tänka mig köpa igen men det var ingen supersensation.

Betyg 6/10.
Flying Dog - Gonzo Imperial Porter

Mikkeller Green Easter IPA
Detta ska tydligen vara samma öl som Mikkeller Green Gold som jag drack förra veckan. Tycker det skiljde sig rätt mycket i kvalitet dock, denna var helt klart lamare i smak och framför allt arom. Men man ska inte klaga på denna öl, välhummlad och trevlig. Persika och lite granbarr i smaken. Mums!

Betyg 7/10.
Mikkeller Green Easter IPA

2 kommentarer:

  1. I enjoy the blog chubbs. Helps me learn Swedish too!

    SvaraRadera
  2. Hmm... good that it helps you :) Are you someone I know?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...