tisdag 15 februari 2011

Brewing up a business och lite annat

Har börjat läsa Brewing up a business av Sam Calagione, har blivit lite besatt av Dogfish Head efter att ha sett serien Brew Master och dokumentärfilmen Beer Wars. Båda rekommenderas starkt. Har inte kommit så långt i boken än så återkommer med en recension. Första kapitlen är dock verkligen underhållande, blir lite sugen att starta ett bryggeri!
Härlig läsning.

Sen måste jag bara skriva lite kort om två öl som jag och min flickvän drack på Ölrepubliken för att fira att vi varit tillsammans i 5 år och några månader.

Om vi börjar med Närke Apa solitär, jag hade massa förväntningar på denna. Närke slättöl är bland det godaste jag druckit. Den föll dock pladask, rätt tråkig öl inget över normen alls.

Närke Apa Solitär, inget över det vanliga.

Nästa öl blev en eklagrad Yeti från Great Divide Brewing co. Denna var riktigt god, fick den dock serverad på tok för kallt! Den klår nog inte original Yetin, men det var helt klart en riktigt jefla god öl!
Eklagrad Yeti. Riktigt god!

Sorry för dom riktigt dåliga bilderna, hade bara min mobil att fota med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...