söndag 5 december 2010

Amylases vinterölsträff 2010

Igår var jag och flickvännen på Amylases vinterölsträff här i Göteborg. Måste börja med att tacka för ett riktigt trevligt arrangemang! Fick prova många hembryggder och det ger massor av inspiration till fortsatte batcher!

Det var många öl som var bra, kommer naturligtvis inte ihåg hur alla smakade nu. En sak som jag tyckte var lite tråkigt var att det var inte så många av ölen som man verkligen kände att dem passade in på temat vinteröl fast dem var såklart väldigt goda ändå!

Jag röstade på följande öl:

1. Drakens Mörka Ale - En helt klockren black IPA, föll mig verkligen i smaken och jag måste nog brygga min första batch av denna ölstilen rätt snart. Denna vann även hela träffen.

2. Black in the U.S.S.R III - Denna var smakrikast på träffen, en imperial stout som hette duga!

3. Vinter IPA - Riktigt fruktig och trevlig IPA.

Några öl som var riktigt bra men inte riktigt nådde upp till top 3:
Mistel DRA
Drakens Vinterporter
Digital IPA
Jolly Good Porter


Blev faktiskt lite sugen att ställa upp i en tävling någon gång, har dock problemet att jag oftast inte brygger mer öl 12 liter åt gången. Har inte heller någon fatanläggning vilket gör det hela lite jobbigare men det är ju helt klart genomförbart med flaskor.

6 kommentarer:

  1. Jaså du var också där? Då kanske du fastnade i kameran? Jag håller på att slänga ihop ett inlägg om träffen, det var riktigt trevligt, även om min favorit inte vann.

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Hmmm jag tyckte jag såg dig där med men var inte säker så vågade inte heja :D

    SvaraRadera
  3. Vilken öl hade du som favorit?

    SvaraRadera
  4. Rågstout, 100% Brett 2010 och Mistel X-mas.

    Daniel

    SvaraRadera
  5. Gällande:
    En sak som jag tyckte var lite tråkigt var att det var inte så många av ölen som man verkligen kände att dem passade in på temat vinteröl fast dem var såklart väldigt goda ändå!

    Läs mer om objekt och subjekt på http://www.teacherondemand.se/video/471/de-eller-dem-det-ar-fragan.html

    Lycka till önskar Anders

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...