onsdag 17 november 2010

Brewdog Nanny State

Igår kväll så lät blev det dags att prova en ny öl för mig nämligen Brewdog Nanny State som enligt Brewdog själva är en "Imperial Mild". Lite roligt att några försöker göra goda alkoholsvaga öl, denna är endast 0.5% alkoholhalt.

Dock så var detta en ganska usel öl. Den doftade riktigt bra och förväntningarna steg kraftigt när ölen hälldes upp och näsan stacks ner i glaset. Dock så blev det ett rejält magplask när man väl smakade på den. Det smakar först beskt men det försvinner snabbt över till riktigt vattnigt blask. Det saknas helt enkelt den dimension som tungan förväntar sig! För att summera ölen så kan man väl säga att smaken är vad jag skulle förvänta mig av rejält humlat vatten som sedan kolsyrats.
Humlevatten....

Dagens trevligast händelse var dock att min flickvän kom hem med två flaskor av den öl som jag inte fick tag på när jag var och handlade årets julöl, Mohawk Blizzard. Två flaskor dessutom! Det var dem sista två på hyllan på det systembolag hon besökte. Detta är nog den av julölen jag är mest peppad av!

Mohawk Blizzard!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...