måndag 9 augusti 2010

Kort om drycker som provsmakades under lördagens bryggning

När vi hade bryggdag i lördags så passade vi även på att provsmaka några öl av varierande sort och prisklass. Nu var det ju två dagar sedan så det blir bara kortfattat om varje öl.

Nils Oscar Harvest Ale
Minns faktiskt inte smaken på denna så mycket, måste väl vara ett ganska dåligt betyg? Det var en helt okej ale som jag minns den men verkligen inget som stack ut eller inbjöd till smaksensationer. Hade nog väntat mig mer.
Nils Oscar Harvest Ale

Dugges 1/2 Idjit
Ojoj! Porter i min smak! Massor av kaffetoner! En av de godaste porter jag smakat, jag var riktigt impad. Måste få tummen ur jäsröret och ta och brygga min första porter.

Dugges Avenyn Ale
Denna öl var riktigt fruktig, ungefär samma smak som Närke Slättöl. Massor med persika i smaken. Jag var impad av denna öl med, riktigt gott med den stora fruktigheten. Blir lite sugen på att brygga en klon, Chinook står som humle i denna öl med, kan det vara den som ger persikatonerna tillsammans med en stor andel vetemalt? Någon som vet vilken jäst dessa öl är bryggda på?
Jag avnjuter en Dugges Avenyn Ale.

Samuel Adams Honey Porter
Usch, sötsliskigt! På tok för söt porter för min smak. Den gick ner men mer än så var det inte.

Sierra Nevada Torpedo IPA
Inte första gången jag dricker denna öl och inte första gången jag blir nöjd. Riktigt god IPA.

Maredsous 8
Roligt att få poppa iväg champangekorken! Minns inte smaken så mycket på denna mer än att den var helt okej och att den smakade som en typisk belgare.
Maredsous 8 med korken redo för en lufttur över Olofshöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...