tisdag 31 augusti 2010

Besök på Ölrepubliken

Igår var nog första gången jag besökt Ölrepubliken, fd Delerium, utan att prova en öl jag inte haft förut. Karin hade haft tenta och vi firade av detta med lite käk och öl. Maten var inte lika bra som tidigare gånger vi ätit där, min fish and chips var hyfsad men Karins burgare var snustorr och inte alls särskilt god. Jag hade sett fram emot dem asgoda klyftpotatisarna dem brukar ha men istället fick vi rätt standard pommes, inte alls imponerad.

Vad som dock var gott och som jag blev imponerad av var ölen vi drack. Vi började med en Oppigårds Amarillo Spring, shit vad god denna öl är! Jag provade ju en flaska som lagrats sedan i våras för ett litet tag sedan och efter att ha druckit denna färsk på tapp så är kontentan att Amarillo ska drickas färsk! Förövrigt så är det riktigt roligt att Oppigårds tänker ta in denna öl i sitt ordinarie sortiment året runt.

Oppigårds Amarillo

Den andra öl som vi drack blev en Dugges Celebration, denna hamnade nog lite i skymundan när man hade druckit den fenomenala Amarillon innan! Men det är helt klart ett riktigt gott öl som jag kan rekommendera, jag har ju druckit den förut och ville prova den igen vilket redan det är ett gott betyg.
Dugges Celebration

Till sist så måste jag bara tillägga att Ölrepubilken är ett riktigt trevligt ställe och att jag verkligen gillar deras satsning på att ha ett varierande utbud på tapp. Finns ett rätt brett utbud på öl på tapp, (rätt brett? jämfört med andra pubar så är det ett gigantiskt utbud) och när man besöker puben med ganska stora intervall mellan sina besök så finns det alltid en uppsjö med nya öl som man aldrig smakat att välja mellan på tapparna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...